Poate cea mai importantă competență a profesiei de Expert în legislația muncii este concilierea conflictelor de muncă existente la un moment dat între angajat și angajator. Prin urmare acest profesionist experimentat are ca obiectiv principal diminuarea numarului acestor dispute. Rezultatul? Un numar mai mic de reclamații adresate inspectoratelor de muncă sau diminuarea semnificativă a litigiilor ajunse pe rolul instanțelor de judecată.

Concilierea este o modalitate convetionala de solutionare a unui conflict in care partile, cu ajutorul unui tert, ajung la o intelegere legala si corecta. Astfel, conciliatorul, prin rolul sau activ, are posibilitatea de a propune solutii legale si va starui ca partile sa actioneze responsabil pentru stingerea conflictului.

Conflictele individuale de muncă pot fi declanșate în legătură cu:
a) încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea contractelor individuale de muncă;
b) angajamente de plată a unor sume de bani;
c) exercitarea unor drepturi sau îndeplinirea unor obligaţii care decurg din contractele individuale şi colective de muncă ori din acordurile colective de muncă şi raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici, precum şi din legi sau din alte acte normative;
d) plata unor despăgubiri pentru acoperirea pagubelor cauzate de părţi prin neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor stabilite prin contractul individual de muncă ori raportul de serviciu, precum și restituirea unor sume care au format obiectul unor plați nedatorate;
e) constatarea nulităţii contractelor individuale de muncă ori a unor clauze ale acestora;

Solicita Oferta