Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Poate cea mai importantă competență a profesiei de Expert în legislația muncii este concilierea conflictelor de muncă existente la un moment dat între angajat și angajator. Prin urmare acest profesionist experimentat are ca obiectiv principal diminuarea numarului acestor dispute. Rezultatul? Un numar mai mic de reclamații adresate inspectoratelor de muncă sau diminuarea semnificativă a litigiilor ajunse pe rolul instanțelor de judecată.
Concilierea este o modalitate convetionala de solutionare a unui conflict in care partile, cu ajutorul unui tert, ajung la o intelegere legala si corecta. Astfel, conciliatorul, prin rolul sau activ, are posibilitatea de a propune solutii legale si va starui ca partile sa actioneze responsabil pentru stingerea conflictului.
Conflictele individuale de muncă pot fi declanșate în legătură cu:
a) încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea contractelor individuale de muncă;
b) angajamente de plată a unor sume de bani;
c) exercitarea unor drepturi sau îndeplinirea unor obligaţii care decurg din contractele individuale şi colective de muncă ori din acordurile colective de muncă şi raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici, precum şi din legi sau din alte acte normative;
d) plata unor despăgubiri pentru acoperirea pagubelor cauzate de părţi prin neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor stabilite prin contractul individual de muncă ori raportul de serviciu, precum și restituirea unor sume care au format obiectul unor plați nedatorate;
e) constatarea nulităţii contractelor individuale de muncă ori a unor clauze ale acestora;
Avocat în Baroul București, cel mai influent autor de dreptul muncii din România, Rectorul Universității Ecologice din București
Doctor în dreptul muncii, lector universitar la Facultatea de Drept a Universității Ecologice din București.
• Obtinerea avizului de angajare (autorizatiei de munca) pentru straini;
• Obtinerea avizului de detasare pentru strainii detasati/transferati la angajatori din Romania
• Consiliere pentru obtinerea vizelor de lunga sedere pentru angajarea si detasarea strainilor
• Consiliere pentru obtinerea si prelungirea permisului unic, care atesta dreptul de sedere si de munca
• Realizarea procedurii de informare a Inspectoratului Teritorial de Munca cu privire la situatia cetatenilor straini
• Consiliere privind fiscalizarea si impozitarea veniturilor strainilor, evitarea dublei impuneri
Formularul A1
• Formularul A1 este un document comunitar emis de autoritatea competenta a statului de origine al unui salariat detasat intr-un alt stat membru UE, care confirma faptul ca pentru salariatul in cauza este aplicabila legislatia de asigurari sociale a statului de origine, si, in consecinta, contributiile de asigurari sociale sunt retinute si achitate in statul de origine.
• Formularul A1 se poate emite si pentru lucratori independenti care presteaza temporar servicii intr-un stat membru.
• Pe durata prestarii activitatii in strainatate, lucratorul sau angajatorul acestuia trebuie sa poata prezenta autoritatilor din tara gazda Formularul A1.
• Daca Formularul A1 nu va putea fi prezentat sau nu se va face dovada initierii demersurilor de obtinere a acestuia, autoritatile din tara gazda vor impune integrarea salariatului in sistemul de asigurari sociale al tarii gazda si plata contributiilor aferente in tara gazda.
Your message has been successfuly sent. We will contact you very soon!